Премиерът Бойко Борисов съобщи днес за одобрени от правителството нови социално-икономически мерки в общ размер на 1 млрд. и 163 млн. за социални мерки и 731 млн. лв. за икономически мерки, които ще бъдат отпуснати от националния бюджет.
Пенсионерите ще получат по 50 лева за срок от три месеца/
Коалиционните партньори са взели решение да бъдат увеличени стойностите на здравноосигурителните плащания за медицинска и дентална помощ с 10 % в размер на 125 милиона и 300 000 лв.
„Ще предложим на договарящите се страни по Националния рамков договор средствата да бъдат предназначени единствено за разходи за медицински персонал за достигане на минималните нива на колективния трудов договор“, допълни министър-председателят.
Средства ще се отделят и по бюджета на социалното министерство за лични асистенти по Закона за личната помощ в размер на 122 милиона лв.
„За осигуряване на целогодишния размер на плащания за личните асистенти“, уточни Борисов.
Увеличаване на минималния размер на паричното обезщетение за безработица от 9 на 12 лв., считано от 1 октомври в размер на 12 милиона лева.
Ще бъде увеличена продължителността на изплащане на паричното обезщетение за безработица с 3 месеца за лицата с минимално обезщетение, считано от 1 октомври в размер на 4 милиона лева.
Отпускат се и допълнителни средства по бюджета на Министерство на културата за творчески проекти на творци на свободна практика чрез Фонд „Култура“ в размер на 15 милиона лв.
По думите на Бойко Борисов друга социална мярка, осигурена чрез пренасочване на средствата от европейските програми, е осигуряване на нетно възнаграждение в размер на 1 милион лв. за ангажираните медицински специалисти в борбата с коронавируса.
„Това са 1000-те лева за ангажираните специалисти на първа линия в размер на 67 милиона лв. до края на 2020 г.“, уточни премиерът.

